
Przygotowanie dobrego planu do reklamowania siłowni, bez względu na to czy jest ona na rynku zupełnie nowa, czy istnieje już kilka lat, wymaga odpowiedniego podejścia i zaangażowania. Nie wystarczy już tylko rozniesienie zwykłych ulotek, które klienci coraz częściej po prostu wrzucają do kosza. Nowoczesne czasy i źródła, które mogą wpłynąć na skuteczność promocji, wymagają dziś również innych działań.
Popularną metodą na to, jak zareklamować siłownię jest wyjście z promocją do internetu, czyli tam, gdzie znajduje się najwięcej potencjalnych klientów, ale i gdzie zasięg reklamy można rozwijać lawinowo. Podstawą jest oczywiście pozycjonowanie stron czyli szereg specjalistycznych działań, sprawiających że nasza siłownia zajmie czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania. Można tu zdecydować się na dwie formy: tradycyjne SEO czyli takie pozycjonowanie, które wykonuje się ręcznie i długofalowo lub opcję Google Ads.
Ta ostatnia to doskonały sposób na to, by za niewielką cenę umieścić stronę siłowni wprost na pierwszych wynikach w Google. Tu za reklamę płaci się w odniesieniu do każdego kliknięcia, które spowoduje wejście użytkownika na stronę firmy. Efekt są szybkie, duże i potrafią zaskoczyć nawet sceptyków. Co ważne, sponsorowana reklama dla siłowni w systemie Google zawsze jest płatna, dlatego większości firm ciężko jest utrzymać płynność by opłacać ją co miesiąc, każdego dnia. Dlatego właśnie większość z nich decyduje się na pozycjonowanie, które w długim czasie da podobne efekty, ale nie będzie ich widać tak zdecydowanie i szybko, jak w przypadku promocji płatnej.
Jeśli zadajemy sobie pytanie jak zareklamować siłownię online, to poza jej obecnością w Google, uzyskaną dzięki pozycjonowaniu i promocje sponsorowanej, dobrze jest także zaistnieć w świadomości klientów na mediach społecznościowych. Dobrze przygotowany i aktualizowany fanpage na FB, profil na Instagramie, czy nagrania na TikToku mogą również przynieść świetne efekty i przyciągnąć do siłowni zupełnie nowych klientów.